TOYOTA GAZOO Racing a múlt héten leleplezte a Toyota Yaris WRC versenyautót és bemutatta a 2017-es versenyszezon pilótáit: már csupán alig egy hónap van hátra a 2017-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) monacói rajtjáig, és a Toyota gyári csapata pedig az utolsó lépéseknél tart felkészülésében és türelmetlenül várja a startot. A TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatának mindennapjait több mint egy éve csordultig kitölti a műhelymunkával, teszteléssel és edzésekkel töltött több ezer óra. Valamennyi erőfeszítésük egyetlen célra irányul: tökéletesen fel akarnak készülni a Monte-Carlo Rallyra.
Az autósport csúcsát képviselő rally világbajnokság WRC olyan új kihívást és lehetőséget jelent a Toyota számára, aminek révén még magasabb szinten képezheti munkatársait, új technológiákat fejleszthet ki, és a világ minden táján számtalan különböző útfelületen szerezhet tapasztalatokat. Mindez értékes segítséget jelent abban, hogy a világvezető márka „még jobb autókat” alkothasson.
Yaris WRC: a WRC-gépek új generációja
A Yaris WRC-t úgy fejlesztették ki, hogy minden szempontból megfeleljen a 2017-es versenyszezonban érvényes FIA műszaki előírásoknak, így az autó a WRC-gépek új generációjának tagja, amely a következő évadokban új magasságokba röpíti majd a sportágat. A Yaris WRC 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses motorja 380 lóerőnyi teljesítményt ad le, és a nagy szabadságot biztosító aerodinamikai előírásoknak köszönhetően az autó dizájnja egyszerűen lenyűgöző. A Yaris WRC tervezését, megépítését és kifejlesztését egy tapasztalt mérnökcsapat végezte, amelynek Tom Fowler, Simon Carrier és Mikko Ruoho is tagja.
Egymás képességeit remekül kiegészítő pilótákból összeállított csapat
2017. január 19-én két Yaris WRC áll rajthoz a Rally Világbajnokság nyitó futamán Monte-Carlóban; a volán mögött Jari-Matti Latvala és Juho Hänninen ül majd. A szezon során tesztpilótaként a fiatal finn versenyző, a WRC2 Bajnokság idei győztese, Esapekka Lappi is részt vesz a csapat munkájában.
A Yaris WRC műszaki adatainak bemutatása
A Toyota Yaris WRC egy új generációs WRC versenygép, amely a 2017-es Rally Világbajnokság technikai előírásai szerint épült; az autó 1,6 literes közvetlen befecskendezéses turbómotorja 380 lóerős.
Motor
Típus: soros, négyhengeres turbómotor, közvetlen üzemanyag-befecskendezés
Lökettérfogat: 1600 cm³
Legnagyobb teljesítmény: 380 LE fölött
Legnagyobb forgatónyomaték: 425 Nm fölött
Furat / löket: 83,8 mm / 72,5 mm
Légbeömlő: 36 mm a FIA előírásoknak megfelelően
Erőátvitel
Sebességváltó: 6 fokozatú, hidraulikus
Sebességváltó végáttétel:
Négykerékhajtás, 2 db mechanikus differenciál, aktív központi differenciál nyomatékosztó opcióval.
Tengelykapcsoló: kéttárcsás szinterkuplung
Futómű/felfüggesztés
Elöl/hátul: MacPherson
Rugóút: titkos
Kormánymű: hidraulikus, fogasléces
Fékrendszer: Gravel 300 mm lég- és folyadékhűtésű, Tarmac 370 lég- és folyadékhűtésű
Méretek és tömegek
Hosszúság / szélesség / magasság: 4.085 mm (a légterelővel) / 1.875 mm / állítható
Nyomtáv: állítható
Tengelytávolság: 2.511 mm
Maximális tömeg: 1.190 kg
Teljesítmény
Gyorsulás: titkos
Végsebesség: 201 km/óra (áttételezéstől függően)