A TECHNOLÓGIA, AMI MINDENT MEGVÁLTOZTAT
A Toyota már 1992-ben elkezdte a hibrid hajtások, a hidrogénes technológiák és az elektromos hajtásláncok kutatását és fejlesztését. Négy évvel később megszületett az akkori RAV4 modellre épülő első üzemanyagcellás prototípus. Bár a hibridek gyorsan megjelentek és népszerűvé is váltak, a hidrogénhajtás fejlesztése nem állt meg, sőt időközben a Toyota a lehető legtökéletesebbre csiszolta.
A HIDROGÉN HAJTÁS FEJLŐDÉSE
PROTOTÍPUSOK
Íme, néhány prototípus a Mirai felé vezető hosszú útról.
A Toyota első hidrogénhajtású, üzemanyagcellás autóját 1996-ban mutatták be a RAV4 alapjain.
Üzemanyagcellás prototípusok a Highlander alapjára építve. Az autókat a Toyota 2001-től valós üzemi körülmények között is tesztelte Japánban.
Az első nagynyomású hidrogéntartállyal felszerelt modell, a hagyományos belsőégésű hajtású autókét meghaladó hatótávval.
A Toyota Mirai elődjének tekinthető prototípust két, padló alá beépített hidrogéntartállyal szerelték fel.
A FEJLESZTÉS MÉRFÖLDKÖVEI
Ahogyan az korábban a hibridekkel már megtörtént, most az üzemanyagcellás hajtások forradalma előtt állunk, hogy ez a tiszta és környezettudatos hajtásmód széles körben elterjedjen minden méret- és teljesítmény-kategóriában