A világ leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott autógyártója, a környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a világ vezető hibrid prémium gyártójaként aposztrofált Lexus továbbra is megállíthatatlannak tűnik a magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon: míg a Toyota májusban a 22,7%-os piaci bővülés közel kétszeresével, 43%-al növelte eladásait az előző év azonos időszakához képest, addig a Lexus egészen megdöbbentő, 177,8%-os növekedést produkált, azaz közel nyolcszor gyorsabban bővült, mint a piac.
Májusban a környezetbarát és üzemanyag-hatékony hibrid modelljeivel hódító Toyota, és prémium márkája, a szintén hibrid modelljeivel taroló Lexus az előző hónapokhoz hasonlóan ismét magasan maga mögé utasította a 22,7%-al bővülő hazai személyautó- és haszongépjármű piac növekedési ütemét: míg a Toyota 768 új autó értékesítésével, 6,1%-os piaci részesedést elérve 43%-al növelte eladásait, addig a Lexus 75 új autó eladásával 5,8%-os prémium piaci részesedést elérve 177,8%-os bővítette értékesítéseit.
A legendás megbízhatóságáról és alacsony üzemben tartási költségeiről ismert két japán márka sikere nem kis mértékben a környezetbarát hibrid technológia rohamosan növekvő népszerűségének köszönhető. A piac legszélesebb hibrid portfólióját kínáló Toyota és Lexus ugyanis Magyarországon is dominálja a hibrid értékesítéseket: az idei év első negyedévében hazánkban eladott hibrid autók 86,5%-át ez a két márka tette ki. Még meggyőzőbb adat, hogy január és március között a Toyota teljes magyarországi értékesítéseinek 29,2%-át (a haszongépjárműveket nem számítva 33,1%-át) tették ki a környezetbarát hibridek, azaz gyakorlatilag minden harmadik idehaza gazdára talált Toyota hibrid volt. A Lexus esetén még elképesztőbb a helyzet: az első negyedévben a Magyarországon eladott Lexusok 98%-a környezetbarát hibrid modell volt.
Ennek köszönhetően az idei év első öt hónapját vizsgálva is szembeötlőek a két japán márka eredményei: a január és május között 15%-al bővülő magyarországi személyautó piacon a Toyota 7,5%-os piaci részesedést elérve 3824 új autó értékesítésével 58,3%-al növelte eladásait, míg a Lexus 258 új autó eladásával, 126,3%-os növekedéssel 4,8%-os prémium piaci részesedést ért. A két márka összesített teljes piaci részesedése 8%, azaz minden 12. magyarországi új autó vásárló Toyotát vagy Lexust választ.
„Január és május között átlagosan óránként talált gazdára egy új Toyota, és 12 óránként egy új Lexus a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon, azaz az év első öt hónapjában napi 24 új Toyotát és napi két új Lexust vásároltak hazánkban. Mindez azt jelentette, hogy a Toyota a piaci bővülés üteménél négyszer, míg a Lexus nyolcszor gyorsabb ütemben növelte értékesítéseit ebben az időszakban Magyarországon.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
„A párját ritkító siker egyértelműen környezetbarát és alacsony fogyasztást illetve üzemben tartási költségeket kínáló hibrid modellportfóliónk elképesztő népszerűségének köszönhető. A hibrid technológia területén szerzett húszéves tapasztalatunk és évtizedes versenyelőnyünk, valamit a piac legszélesebb hibrid kínálata révén ugyanis minden versenytársunknál nagyobb mértékben részesülünk a hibrid technológia népszerűségének sosem látott ütemű növekedéséből, amely a magánügyfelek és a vállalati flottafelhasználók tekintetében egyaránt megfigyelhető.” – avat be a szakember.
„Vélhetően nem kis mértékben a hibrid modelljeink kínálta előnyök azok, amelyek okán a svájci székhelyű ICERTIAS intézet magyarországi felmérése szerint a magyarországi vásárlók a Családi gépkocsik körében a Toyotát tartják a legjobb ár/érték arányt kínáló autómárkának. Erre reflektálva teljes személyautó portfóliónkra vonatkozóan egyedi ’Best Buy’ ajánlatokkal várjuk ügyfeleinket márkakereskedéseinkben.” – teszi hozzá Varga Zsombor.
Az év első öt hónapjában a legnépszerűbb Toyota modelleknek Magyarországon egyébiránt az áprilistól megújult, hibrid hajtással is elérhető Yaris (a Toyota hazai értékesítéseinek 19,1%-a), a tavaly óta hibrid változatban is rendelhető, és azóta minden korábbinál népszerűbb RAV4 (14,9%), a hazai pickup szegmens eladásainak több, mint egyharmadát kitevő Hilux (14,1%), a flottapiacot a hibrid meghajtás révén újrarajzoló Auris (12,4%), az évek óta a világ legnépszerűbb autójának bizonyuló Corolla (11,1%), a szintén hibrid meghajtással hódító vadonatúj C-HR (10,3%), és az egyterű szegmens nagy favoritja, ott második helyen álló Verso (8,6%) bizonyultak. A Lexus esetében továbbra is a már a tavalyi év slágerének számító NX (a Lexus hazai értékesítéseinek 47,7%-a) és RX (34,9%) SUV modellek vitték a prímet, míg az IS (7%) értékesítéseinek várhatóan új lendületet ad majd, hogy megérkezett a modell legújabb generációja.