Kérjen ajánlatot!
Hívjon minket!
Használt autó
Készlet ajánlatok

A VADONATÚJ TOYOTA RAV4 A KATEGÓRIA LEGINTELLIGENSEBB SUV-JA LESZ

2018. december 11.

A Toyota RAV4 jelenlegi generációja, nem kis részben az ügyfelek mintegy 85%-a által választott környezetbarát hibrid elektromos hajtásnak köszönhetően ma is a világ legnépszerűbb SUV-ja, és egyben a világ harmadik legnépszerűbb autója (a TOP10-be egyébiránt két további Toyota modell is belefért: első helyen a Corolla, kilencedik helyen a Camry áll). A januárban érkező vadonatúj RAV4 ugyanakkor még magasabbra teszi majd a lécet: a minden korábban intelligensebb, a világ legfejlettebbnek számító öntöltő hibrid elektromos hajtása, az aktív biztonsági rendszerek és jövőbemutató vezetéstámogató technológiák egyedülállóan széles tárházát csokorba fogó Toyota Safety Sence 2.0, a forradalmi négykerékhajtás vagy épp a konnektivitás új szintje az Apple CarPlay és a WiFi Connect révén egyértelműen a kategória legintelligensebb SUV-jává avatják a Toyota világverő crossoverének legújabb generációját. Egyelőre még csupán az amerikai specifikáció elérhető, ám nagy különbségek nem várhatóak, ami pedig eddig tudható, már önmagában meggyőző.

 

Az új Toyota RAV4 tele van olyan high-tech megoldásokkal – intelligens multimédia rendszer, új összkerékhajtási rendszer és hatékonyabb hibrid hajtáslánc -, amelyek zökkenőmentesen együttműködve biztosítják a nagyszerű vezetési és a megnyugtató tulajdonosi élményt.

A technológiai bemutató akkor kezdődik, amikor a vezető beül az autóba. Egyes felszereltségi szinteken a 7 colos TFT kijelzős sebességmérő átkapcsolható analógról digitális verzióra, így a vezető dönt a stílusról és hangulatról, míg a multi-információs kijelző az alacsonyabb felszereltségi szinteken 4,2, míg a drágább változatokon 7 colos. Új multimédia technológiájának köszönhetően az új RAV4 amerikai változata minden eddiginél sokrétűbben kapcsolódhat és alkalmazkodhat tulajdonosa életstílusához. Az USA-ban új RAV4 modell megkapja az Amazon Alexa és a Google Assistant rendszert, valamint az Entune 3.0 Audio szolgáltatást. Így olyan átfogó rendszer jön létre, amelyben hat hangszóró, egy 7 colos érintőképernyő, AM/FM rádió, Scout GPS Link navigáció hároméves ingyenes előfizetéssel, Siri Eyes Free rendszer (hangvezérlés az autó infotainment rendszeréhez kapcsolódó iOS mobil eszköz kezelésére), Apple CarPlay, aux csatlakozó, USB médiaport (bizonyos felszereltségi szinten négy további USB aljzat), hangvezérlés funkció okostelefonhoz, fejlett beszédfelismerés és zenei streaming Bluetooth-on keresztül, Toyota Connected szolgáltatás, Safety Connect szolgáltatás hároméves ingyenes használattal, illetve a Verizon által támogatott WiFi Connect rendszer is megtalálható, amelyhez hat hónapos ingyenes előfizetés jár 2 GB adatforgalommal. Egyes felszereltségi szintekhez a tengerentúlon rendelhető még Entune 3.0 Audio Plus rendszer, amelynek része a 8 colos érintőképernyő és a SiriusXM rádió, valamint a Toyota Connected és Service Connect szolgáltatás hároméves ingyenes periódussal. Az Entune 3.0 Prémium Audio és dinamikus navigációs rendszer az Adventure és Limited felszereltségi szintekhez rendelhető meg; ehhez is 8 colos érintőképernyő jár, illetve a dinamikus navigációs szolgáltatás három évig ingyen érhető el. A rendszer dinamikus POI keresést és beszédfelismerést is tartalmaz. Ehhez a szoftverhez kérhető a JBL által szállított 11 hangszórós, 800 watt zenei teljesítményű hangrendszer, amelyben megtalálható a Clari-Fi funkció. A hangrendszer fontosabb jellemzői a következők:

  • A-oszlopra szerelt magassugárzók az optimális magas frekvenciás hangképzésért
  • újgenerációs HiD8 erősítő
  • széles spektrumú, színpadi hanghatást imitáló hangszórók a műszerfalba telepítve
  • széles spektrumú hangszórók az első ajtókban, a jobb hangminőség érdekében
  • teljes spektrumú hangszórók a hátsó ajtókban, a jobb hangminőség érdekében
  • mélynyomó a csomagtérben, a basszusok minél valóságosabb reprodukciója érdekében
  • Clari-Fi technológia, amely intelligensen alkalmazkodik minden audio formátumhoz, hogy valamennyi műsorforráshoz a szükséges jelhelyreállítás tartozzon

Ha az európai változat is kínálja majd ezek nagyrészét, akkor a modell egyedülálló lesz az öreg kontinens piacian is.

Az USA-ban az opcionális technológia csomagok felszereltségi szintenként változnak. Van olyan felszereltségi szint például, amelyhez elérhető az intelligens közelségérzékelő hangradar, hátsó keresztirányú forgalom esetén fékező rendszerrel. Elérhető továbbá az új digitális középső visszapillantó tükör, valamint Qi-kompatibilis vezeték nélküli telefontöltés a magasabb felszereltségi szintekhez. Az olyan modellek esetében, amelyekben a fenti szolgáltatások egy része már elérhető, rendelhető még a fejlett technológia csomag is; ennek része a kulcs nélküli nyitás minden ajtóhoz, az állítható nyitási magasságú, lábmozgással vezérelhető csomagtér ajtó, felülnézeti kamera körkörös érzékelőkkel, 360 fokos képet adó felülnézeti grafika a tolatáskor a járdaszegélyt mutató képpel, valamint a Qi-kompatibilis vezeték nélküli telefontöltés.

Intelligensebb összkerékhajtás

Az autóipar, különösen az SUV-k mezőnyének egyik legelterjedtebb kifejezése manapság az összkerékhajtás (AWD), ám nem minden AWD rendszer ugyanolyan jó. A Toyota olyan intelligens megközelítést alkalmazott ezen a területen, amelyre sokan talán nem is gondolnak. Az eredmény hatékony tapadás kedvezőtlen időjárás vagy útviszonyok esetén úgy, hogy sikerült elkerülni az ilyen rendszerekre jellemző többletfogyasztást. A 2019-es RAV4-be háromféle AWD rendszer kerülhet. Egyes felszereltségi szinteken az opcionális AWD rendszer akár a nyomaték 50 százalékát is a hátsó tengelyre irányíthatja, ha erre szükség van. Az Európában várhatóan kevésbé keresett, benzinmotorral szerelt autókban az AWD rendszer része a dinamikus nyomaték vektor-szabályozás (DTV), amely speciális kuplungok segítségével valósítja meg a nyomaték elosztását a hátsó kerekek között. Ha az egyik kerék elveszti kapcsolatát a talajjal – például terepen –, a nyomaték automatikusan átkerül a másik kerékre, így az autó gond nélkül haladhat tovább. Olyan helyzetekben, amikor nincs szükség összkerékhajtásra, a hátsó tengely szabadonfutó funkciója egy tengelykapcsolóval oldja a hátsó kerekek hajtását, így csökkenti a hajtási veszteségeket és fokozza a gazdaságosságot.

Ám a Toyota RAV4 rendszere nem csupán reagálni képes a kerék megcsúszására. Sőt, a kifinomult az AWD rendszer integrált szabályozással (AIM) szabályozza a motor teljesítményét, a váltóművet, az elektromos szervokormányt (EPS), az összkerékhajtást és a fékeket, s ezek működését a külső feltételekhez igazítja. Épített úton a rendszer a kormányzási asszisztenst, a gázpedál reakciókat, a váltási programot és a nyomatékelosztást szabályozva fokozza a jármű stabilitását. Ehhez terepen még hozzáadódik a fékrendszer intelligens vezérlése is. A benzinmotorral szerelt RAV4 modellekben az USA-ban szériatartozék a Multi-Terrain Select nevű rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető többféle üzemmód közül választva maximalizálja a tapadást terepen. A rendszer kezelése könnyű: felszereltségtől függően egy a váltókartól balra elhelyezkedő gomb vagy forgótárcsa kapcsolásával választható ki a megfelelő üzemmód. A sofőr választhatja például a Sár és Homok üzemmódot, ha tengerparton autózik, vagy terepen dönthet a Szikla és Földút üzemmód mellett. A multi-információs kijelzőn (MID) menet közben nyomon követhető a nyomaték elosztása és a kipörgésgátló működése, amely valós időben alkalmazkodik a terepviszonyokhoz.

Toyota Safety Sense 2.0

A Toyota valóra váltotta célkitűzéseit, és legtöbb modelljében szériatartozékként adja az automatikus vészfékasszisztenssel szerelt vezetéstámogató rendszert, a 2019-es Toyota RAV4 pedig a Toyota Safety Sense (TSS 2.0) rendszer legújabb generációjával lép piacra. Az USA-ban a teljes rendszer valamennyi felszereltségi szinthez alapáron jár, de hasonló várható Európában is. A rendszer aktív biztonsági rendszereket és vezetéstámogató technológiákat fogja csokorba:

Ütközés előtti rendszer gyalogosfelismeréssel (PCS + PD): A rendszer képes egy közelgő járművet vagy gyalogost nappal felismerni, nagy mértékben javult észlelőképessége rosszabb fényviszonyok mellett is, illetve nappal már a kerékpárosokat is felismeri. Ez utóbbi új funkció. A rendszer hangjelzéssel és piktogrammal figyelmezteti a vezetőt, és/vagy működésbe hozza a féket, hogy elkerülje az ütközést vagy csökkentse annak energiáját bizonyos helyzetekben (ehhez a frontális ütközésre figyelmeztető rendszert (FCW), fékasszisztenst (BA) és az automatikus vészhelyzeti fékezést (AEB) használja).

Adaptív tempomat a teljes sebességtartományban (DRCC): A csak autópályán vagy autóúton használható adaptív tempomat 0 és 180 km/h közötti sebességnél működik. Működése közben képes követni az elöl haladó járművet, szükség esetén állóra fékezi az autót, illetve ismét gyorsít, ha lehetséges. A rendszer új változata a korábbihoz képest pontosabban tartja a sebességet és a távolságot, hatékonyabban kezeli, ha bevágnak az autó elé, illetve a rendszer már képes figyelembe venni az irányjelző működését is.

Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer kormányzási segédlettel (LDA+SA): Új képessége a rendszernek, hogy bizonyos körülmények között akkor is képes érzékelni az út szélét, ha nincsenek felfestett vonalak. Amennyiben a rendszer szándék nélküli kitérést érzékel a sávból, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. A kormányzási segédlet kis korrekciós mozdulatokkal avatkozik be, hogy segítsen a vezetőnek a sávban tartani az autót.

Automatikus távolságifény asszisztens(AHB): A rendszer a forgalmi körülmények figyelembevételével képes automatikusan fel- és lekapcsolni a távolsági fényszórót.

Sávkövető asszisztens (LTA): A csak autópályákon és autóutakon, az adaptív tempomattal együtt használható LTA felismeri a fehér vagy sárga felfestéseket az úton. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, akkor képes észlelni akár a RAV4 előtti jármű haladási irányát is. Emellett kis kormánykorrekciókkal a sáv közepén tartja az autót. Ez a vezetéstámogató rendszer különösen autópályán megtett hosszú utak vagy forgalmi dugó esetén mérsékli a vezető terhelését.

Jelzőtábla-felismerő asszisztens (RSA): A rendszer felismeri a stoptáblákat, az elsőbbségadás kötelező és behajtani tilos, valamint a sebességkorlátozó táblákat. A különböző figyelmeztető jelzések a tábla típusától függenek, és a multi-információs kijelzőn (MID) láthatók.

A világ legfejlettebb hibrid rendszere

Mióta 22 évvel ezelőtt bemutatta a világ első sorozatban gyártott benzines hibridautóját, a Priust, a Toyota folyamatosan finomította és fejlesztette a technológiát. Az új RAV4-esben lévő új Toyota hibridrendszer kompaktabb, hatékonyabb és csendesebb, mint az előző változat. A hajtóműben végrehajtott jelentős változásoknak köszönhetően nagymértékben nőtt a hatékonyság. Az új elrendezés szerint a két villanymotor nem sorban, hanem koaxiálisan helyezkedik el, így kisebb és könnyebb lett az egység, illetve csökkentek a súrlódási veszteségek is. A fordulatszám-csökkentő áttétel most már nem bolygóműves, hanem párhuzamos tengelyes, s így az új multi-funkciós áttétel magában foglalja a teljesítmény-elosztó bolygókereket, a parkolóáttételt és a tolató áttételt is. E változásoknak köszönhetően mintegy 25 százalékkal csökkent a veszteség a váltóban az előző modellhez képest. Szintén a hatékonyságot fokozza a változó hűtésű rendszer (elektromos vízpumpa és elektromos termosztát), valamint a változó szállítási teljesítményű olajszivattyú. Az energiaátvitel veszteségeit csökkenti még a vezérlőegység új helye, illetve a könnyebb és közvetlenül a váltó fölé beépített áramellátó egység is. Az új nikkel-fém hidrid akkumulátorcsomag kisebb és hatékonyabb, mint az előző RAV4 hibridé, ezért csökken a töltési idő és frekvencia, így javul a fogyasztás. Mivel az akkucsomag elég kicsi ahhoz, hogy elférjen a hátsó ülések alatt, egyáltalán nem vesz el értékes helyet a raktérből.

A hibrid változat ezért egyedülálló vezetési élményt nyújt: a Toyota RAV4 hibrid vezetője sokkal lineárisabb gyorsulást tapasztalhat, mert a vezérlő elektronika optimalizálja a villanymotorok és a belsőégésű motor együttműködését, így a benzinmotor kisebb fordulatszám-tartományban dolgozhat. A benzinmotor fordulatszáma összhangban van a jármű sebességével. A differenciálmű előterhelése révén jobb a teljesítmény álló helyzetből való induláskor, valamint stabilabb az egyenesfutás. Sport üzemmódban a nyomatékot úgy optimalizálja a rendszer, hogy elősegítse a minél élénkebb gyorsulást, a RAV4 gázreakciói tehát közvetlenebbek. A szekvenciális váltó üzemmódnak hála a motorfék mértéke lépésekben fokozható, hasonlóan egy manuális váltós autóban tapasztalthoz. A vezető a váltókar S helyzetében „visszaválthat”, hogy nagyobb legyen a motorfék hatása. A 2019-es új generációs RAV4 arra is képes, hogy segítsen a vezetőnek minél kedvezőbb fogyasztást elérni. A rendszer javaslatot tesz a forgalmi helyzet által indokolt gyorsítás mértékére, illetve az elért eredményeket megjelenítve fokozza a környezettudatos autóvezetés örömét.

Prediktív hatékony vezetés (PED)

Mi lenne, ha egy jármű képes lenne megtanulni, hogyan fogyasszon kevesebbet? Ez a koncepció húzódik meg a RAV4 Amerikában elérhető hibrid prediktív hatékony vezetés (PED) rendszere mögött. Amennyiben működik a navigációs rendszer, a számítógép elemzi a vezetési szokásokat, figyelembe veszi a kijelölt útvonalat és a várható forgalmat, és a körülményeknek megfelelően optimalizálja az akkumulátor töltését és használatát. Minél többet használják az autót annál több adat gyűlik össze, és annál hatékonyabb lesz a rendszer. (Ez a funkció kikapcsolható.) A prediktív lassítás támogatás (PDS) technológiája a vezető szokásairól gyűjt adatokat, hogy megjósolja, mikor és hol valószínű a lassítás vagy fékezés. Az adatok birtokában a rendszer csökkentheti az elhasznált energia mennyiségét, hiszen optimalizálja a gázpedál felengedésének idejét. A rendszer a célzónához képest mintegy 300-350 méterrel korábban képes megjósolni a várható lassítást vagy fékezést. A prediktív töltési állapot (SOC) szintén bekapcsolt navigáció mellett működik. A kijelölt útvonaltól és a forgalomtól függően kalkulálja a lejtők és a torlódások helyét, így kisebb lehet a fogyasztás, ha az akkucsomag a megfelelő töltési szinten van. Lejtmenet előtt például több energiát vehet ki az akkucsomagból, hogy aztán a lejtőn fokozza az energia-visszanyerést (regeneratív fékezés vagy haladás). Amennyiben dugó várható a kijelölt útvonalon, a rendszer előre feltölti az akkucsomagot, így a RAV4 tisztán elektromos hajtással araszolhat a forgalomban.

Érdeklődés

A csillaggal jelölt mezőket kérjük, feltétlen töltse ki!






Hozzájárulok, hogy a Toyota Sakura Kft. és a Toyota Central Europe Sp z.o.o. számomra a Toyota termékekről és szolgáltatásokról tájékoztatókat és ajánlatokat küldjön.