Az európai piacra és így Magyarországra 15 év után visszatérő Toyota Camry kétségkívül a piac egyik legnagyobb várakozások övezte modellje. A felső-középkategória értékesítéseit ugyan idehaza is a flottaeladások határozzák meg (az idei év első negyedévében a D/E szegmens eladásainak 86,9%-át vállalati flották jegyezték), az úgynevezett ’user-chooser’ flották azonban az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre hangsúlyosabb szempont a dizájn és a modell által képviselt imázs is. E tekintetben pedig a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érkező Camry azonnal berobbant a szegmens legjobbjai közé: a vadonatúj új GA-K platform nagymértékű szabadságot biztosított a Toyota mérnökök számára a formatervezés és a helykihasználás terén, amelynek révén a letisztult, elegáns, mégis divatos külső formavilágot kompromisszumoktól mentes helykínálattal kombinálja. A szegmens legnagyobb autójában ráadásul az új ‘Catamaran Under Priority’ formanyelv dominálta kialakítás révén tökéletesített ergonómiájú első és hátsó ülések kaptak helyet, amelynek köszönhetően a modell minden versenytársánál tágasabb és elegánsabb, igazi presztízs autóvá vált.
A Toyota vadonatúj GA-K padlólemezének köszönhetően a 15 év után visszatérő, óriási várakozások övezte Camry széles, mélyen ülő és áramvonalas kialakítású presztízslimuzin lett. A határozottan alacsonyan húzódó tetővonalhoz és a mélyen ülő motorházfedélhez rövid első túlnyúlás társul, így a kerekeket maximális mértékben ki lehetett tolni a karosszéria sarkaiba; ez széles, határozott kiállással vértezte fel az új Camry Hybrid modellt. Az utastér padlója, valamint az első és hátsó utasok csípőpontja egyaránt a lehető legalacsonyabbra került, mélyen tartva az új Camry tömegközéppontját. A hosszú tengelytáv által meghatározott térben az első és hátsó csípőpontokat egyaránt úgy helyezték el, hogy optimális vezetői helyzetet valósítsanak meg, illetve az első helykínálat ne menjen a hátsó rovására.
Elegáns külső formavilág
Stílusában az új Camry Hybrid merész és feltűnő, harmonikus keveredése a sportos éleknek és töréseknek a sima lemezfelületeken. Szemből a márka Under Priority és Keen Look formanyelvének bátor evolúciója ölt testet a Catamaran Under Priority stílusú lökhárítóban is.
A vékony és mély felső hűtőrácsozat kihangsúlyozza a Toyota emblémát, és a végein magába foglalja a keskeny fényszórókat, amelyek LED technológiával működnek, és igencsak látványos nappali menetvilágítást (DRL) is tartalmaznak. A nagy, trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót, csak az alsó sarkok maradnak szabadon, közrefogva a hűtőrácsot, miközben kettős hajótestű katamaránként emelkednek ki, hangsúlyozva az új Camry Hybrid nyomtávját és szélességét. Magát a hűtőrácsot vízszintes pálcák alkotják, melyeket úgy terveztek, hogy vizuálisan erősítsék a Catamaran Under Priority dizájn hatását, valamint agresszivitással és presztízzsel ruházzák fel a széles, alacsony frontrészt. Oldalnézetből az alacsony gépháztető és tetővonal kombináció szintén alacsony övvonallal párosul, ami olyan hatást eredményez, mintha a karosszéria lefelé húzná a tetővonalat. Ez vizuálisan hozzájárul ahhoz, hogy az új Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön. A kényelem érdekében a tetővonal hosszan elnyúlik, így a tengelytávon túl nem nyúló kompakt oldalüvegezés egyedülálló sportos stílust teremt. A farrész a hátsó kerékívek között kiemelkedő vállakkal befelé keskenyedik. Lent, a lökhárítónál a sarkokhoz húzott LED-es hátsó lámpák tovább hangsúlyozzák az új Camry szélességét, dinamikus kiállását. Az új Camry Hybrid vásárlói 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák, valamint nyolcféle karosszériafényezés közül választhatnak.
A prémium kategória autóit idéző utastér
Az új Camry belsejét átgondoltan, nagy figyelemmel tervezték meg, hogy hatásosan ötvözze a funkcionalitást, a stílust és a kézműves minőségű kidolgozást. Érzéki vonalaival az új műszerfal ideális kombinációja az ergonómiának és a vezetőközpontú környezetnek, miközben az első utasnak tágas teret kínál. A letisztult elrendezéssel, a finoman kidolgozott textúrákkal és az anyagok következetes felhasználásával az utastér kiemelkedő minőséget és presztízst sugároz.
A műszerfal immár kevésbé vaskos. Ez, valamint a mélyre húzott motorháztető, a magasan futó övvonal, a vékony A-oszlop és a külső tükrök keskeny tartószerkezete jó kilátást biztosít előre, és kiváló körkörös látómezőt kínál. A remek kilátáshoz egy új ablaktörlő rendszer is hozzájárul, ami a ‘Lo’ üzemmódba kapcsolva automatikusan nagyobb területet töröl át az A-oszlop mellett.
A bőrborítású kormánykeréken megtalálhatók a multiinformációs kijelző és a vezetéssegítő rendszerek kezelőszervei. A memória funkcióval kiegészített volán magassága és mélysége motorosan állítható. Az audiorendszer, a klímaberendezés vezérlője és a fedélzeti tájékoztató és szórakoztató rendszer 8 colos képernyője észrevétlenül, hézagmentesen simul bele a széles és magas középkonzol teljesen sötét, zongoralakk fekete felületébe. A Human Machine Interface (HMI) rendszer három könnyen leolvasható képernyőből áll: a kiválóan látható, színes, 10 colos head-up kijelzőből, a 7 colos multiinformációs kijelzőből, és a középkonzolon elhelyezett 8 colos képernyőből, amely magába foglalja a Toyota Touch® 2 with Go multimédia rendszer legújabb változatát. A jobb funkcionalitás, megjelenés és kellemesebb tapintás érdekében a kapcsolókat teljesen újratervezték. Gondosan alakították ki kezelőszervek formáját és ergonomikusan helyezték el azokat, beleértve a kiváló minőségű, selyemfényű fémkapcsolókat is. A sima textúrájú felületek és a műszerfal kivitelezésének minősége egyértelműen magas szintű precizitásról tanúskodik. A tágas utastér minden felülete kiváló minőségű, puha tapintású, alápárnázott, rugalmas bőrt, elegáns fa díszléceket vagy újonnan kifejlesztett szaténkróm dekorációt vonultat fel. Elérhető a szintén új Tigrisszem dekoráció is: ennek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé. A rejtett világítás prémium minőséget sugallva borítja fénybe a vezető és az első utas lábterét, a kesztyűtartó belsejét, valamint a váltókar előtt elhelyezett konzoldobozt, ahol az elektromos aljzat és az USB port is található. A vásárlók bőr vagy szövet kárpitozás, valamint kétféle belső színvilág közül választhatnak: bézs (bőr), sötétszürke szőnyeggel és a műszerfal felső részénél kétféle árnyalatú bézzsel; valamint fekete (szövet vagy bőr), amely hangsúlyosan kiemeli az utastér új, selyemfényű króm betétjeit.
Páratlanul kényelmes ülések, tágas csomagtartó
Az új GA-K platform által biztosított, kiemelkedően dinamikus vezethetőségi jellemzőkhöz igazodva az első üléseket úgy alakították ki, hogy határozott megtámasztást és oldaltartást nyújtsanak, ugyanakkor pihentetőbbek is legyenek. A háttámla válltájon szélesebb, a testet körül ölelő kialakítása révén a sportautókat idéző, kiváló oldalirányú megtámasztást nyújt. Az ülőlap az ischiális csontnál vastagabb, a medence alatt pedig vékonyabb uretán réteget alkalmazva nyújt optimális megtámasztást, míg a hátulsó megtámasztó rudazat előbbre hozatalával megnőtt az alátámasztás nyomása. A hát alsó részét és az izmokat kevésbé terhelő, ezért kevésbé fárasztó, és így a lehető legkényelmesebb vezetői üléshelyzet érdekében a háttámla rugóit hátrébb költöztették. Ezen túlmenően megnövelték a háttámlarugók alsó részének, valamint az ülőlap hátsó szélén alkalmazott rugók merevségét, így az ülés stabilabban tartja az utast. Az első ülés 260 mm-es hosszirányú állíthatósága optimális üléshelyzetet garantál; a vezető és az utasülések egyaránt elérhető motoros állítású, illetve fűthető kivitelben kaphatók. Az első ülésekhez hasonló kialakítású hátsó ülések két kivitelben rendelhetők: 60:40 arányban osztva dönthető változatban, vagy 40:20:40 arányban osztott, motorosan állítható dőlésszögű, széles fejtámlákkal ellátott kivitelben. A hátsó középső kartámasz széles felülete fokozott kényelemről gondoskodik. A motorosan állítható háttámla a központi kartámasz elülső részén kialakított, kapacitív érintőfelületről szabályozható: a hátsó utasok ezen a kezelőfelületen keresztül módosíthatják a légkondicionáló, az audiorendszer és a háttámla dőlésszögének beállításait. Végezetül a kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés alkalmazása révén a lengéscsillapítók kevesebb helyet rabolnak el a csomagtérből, így az új Camry Hybrid csomagtartója 500 literes a motorosan állítható támlájú hátsó ülések, és 524 literes a 60:40 arányban osztott támlájú hátsó ülések esetén.