A most hétvégén, október 25. és 27. között megrendezésre kerülő Budapest Auto Show-n debütál Magyarországon a Toyota vadonatúj sikervárományos áru- és személyszállító családja, a PROACE CITY és a PROACE CITY VERSO. Utóbbi, tekintettel arra, hogy akár hét személyes változatban is rendelhető, a nagycsaládos program egyik slágermodellje lehet.
A Toyota a Budapest Auto Show-n zárja az idei év elképesztő modellinvázióját: a vadonatúj RAV4, a három karosszéria változatban (az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sports) elérhető vadonatúj Corolla, a vadonatúj Camry és a 17 év után feltámadó sportautólegenda Supra után megérkezik és immár rendelhető is a 2019-ben bemutatott hetedik Toyota modell, a PROACE CITY és személyszállító testvérmodellje, a PROACE CITIY VERSO is. A japán autógyártó ezzel nem csupán a haszongépjármű fronton erősít, a személyszállító VERSO változattal ugyanis Toyota 2,5 millió forintos nagycsaládos kedvezmény igénybe vételére jogosult hétüléses modellkínálata is újabb taggal bővül, és így immár hét modellből áll majd. Különösen erős ajánlatot jelent ráadásul a piacon a Toyota új slágergyanús modellpárosához kínált 5 év vagy 250.000 km Toyota PROACE CITY Extra Garancia. Az szegmens egyik leggazdagabb aktív biztonsági kínálatát jelentő Toyota Safety Sense rendszer révén ráadásul a PROACE CITY és PROACE CITY VERSO a biztonság tekintetében is abszolút élen jár, ezzel pedig, a frissen megjelent árak (PROACE CITY itt, PROACE CITY VERSO itt) ismeretében a a modellpáros a szegmens legjobb ár-érték arányt kínáló választását jelenti.
Kis méret, nagy rakodótér, széles teljesítményskála
A PROACE CITY modellcsalád rengeteg vállalkozás igényeit képes kielégíteni, mivel az autó különféle raktér- és üléskonfigurációkkal, illetve többféle hajtáslánccal rendelhető. A kompakt haszongépjármű kétféle hosszúsággal készül: a rövid változat esetében ez 4,4 méter, a hosszabbnál 4,7 méter. Mindkét kivitel megrendelhető háromszemélyes első üléssorral, valamint dobozos és üvegezett felépítménnyel, a hosszú változat pedig két üléssorral is készülhet. A rövid és a hosszú változatból egyaránt készül majd öt- és hétszemélyes személyszállító változat is. Méreteinek és kialakításának köszönhetően a PROACE CITY jelentős méretű rakteret kínál: ez 3,3 m3 (rövid változat) illetve 4,3 m3 (hosszú változat, Smart Cargo opcióval). Fontos megjegyezni, hogy saját kategóriájában a Toyota egyike annak a néhány járműnek, amelyekben két Euro raklap is elfér. Az opcionális Smart Cargo rendszer révén mind a rövid, mind a hosszú kivitel a kategória leghosszabb rakterét kínálja (3,1 illetve 3,4 méter), és a PROACE CITY egytonnás maximális hasznos teherbírása is kategóriaelső érték (mindkét változat esetében). Azok számára, akik ennél is nehezebb rakományt szeretnének szállítani, hasznos segítséget jelent az akár 1,5 tonnás vontatási képesség. Az autóhoz aszimmetrikus (ablakos vagy lemez) hátsó ajtók és felfelé nyíló raktérajtó és rendelhető. A benzin- és dízelmotorok teljesítményskálája 75-től 130 DIN lóerőig terjed, és az erőforrásokhoz öt- vagy hatfokozatú manuális, illetve nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódhat. A sokoldalúság, rugalmasság, teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás tekintetében a PROACE CITY modellcsalád kiválóan megfelel a vállalkozások és a flottaüzemeltetők elvárásainak, így a jármű tovább erősíti majd a Toyota pozícióját a haszongépjármű-piacon.
Praktikus és sokoldalú
A PROACE CITY belső tere rendkívül sokféle konfigurációban megrendelhető, attól függően, hogy üzemeltetője inkább a személyszállítást vagy az áruszállítást helyezi előtérbe. Az autóhoz egyaránt kapható két különálló első ülés vagy háromszemélyes első üléssor; ez utóbbihoz megrendelhető a nagyobb PROACE modellből már ismert a Smart Cargo opció. A Smart Cargo intelligens raktérrendezővel felszerelt autók szélső utasülése felbillenthető, és a rekeszfalon lévő nyílás így egy 0,4 köbméteres extra rakodóteret tár fel, 1,3 méterrel hosszabbítva meg a raktér hosszúságát. A középső utasülés támlájának kihajtásával kézre eső asztalfelület alakítható ki, az ülőlap alatt pedig további rakodóhely található. A két üléssoros változatban a második sor használaton kívül síkba dönthető, és ilyenkor a rekeszfalat előre lehet mozdítani, hogy nagyobb legyen a raktér. A rekeszfalon kialakított nyílás megkönnyíti a hosszabb tárgyak szállítását.
A PROACE CITY tetejének hátsó részén található nyílás szintén hasznos opció, ha hosszabb tárgyakat kell szállítani az autóval. A tető keresztrúdjaira további 100 kg rakományt lehet rögzíteni. A kabinban (modellváltozattól függően) számos jól átgondolt és nagy befogadó képességű rakodóhely található, az aprópénzes rekesztől kezdve a pohártartókon és nyitott tárolókon keresztül egészen a tetőburkolatba, az ajtókba és a padlóba süllyesztett tárolókig. A személyszállító kivitel opcionális panoráma napfénytetőjét egy fej fölötti ‘repülőgép-stílusú’ tárolódobozzal is fel lehet még szerelni; az összesen 74 liter térfogatú tároló a hátsó üléssorból és a csomagtérből is elérhető. A csomagtér akkor is könnyen hozzáférhető, ha az autó szűk helyen parkol, mivel a csomagtérajtó ablaka külön is nyílik. A PROACE CITY második üléssora három különálló ülésből is állhat, de a kínálatban egy 60:40 arányban osztott pad is szerepel. Mind a rövid, mind a hosszú kivitelhez rendelhető még egy harmadik üléssor is, ami előre-hátra csúsztatható, így a felnőtt utasok számára is kényelmes helyet kínál. Ha az autó második üléssora három különálló ülésből áll, mindegyikben megtalálhatók az Isofix gyermekülés-rögzítési pontok, ami egyedülálló szolgáltatásnak számít a kategóriában. Az összes utasülés (még az első is) síkba dönthető, hogy a vezető maximálisan kihasználhassa a PROACE CITY belső terét.
Biztonság, kényelem, és lenyűgöző felszereltség
A PROACE CITY vásárlóinak – akár az áruszállító, akár a VERSO személyszállító kivitel esetében – számtalan olyan felszereltségi tétel áll rendelkezésére, amelyek magasabb szintre emelik az autó biztonságát, kényelmét, teljesítményét és praktikumát. Az aktív biztonsági technológiák három különböző csomagra oszlanak. Az autóhoz alapfelszereltségként jár az ütközést megelőző biztonsági rendszer, a jelzőtábla-felismerés, a sávtartó asszisztens, a sebességtartó automatika és a “kávészünet-jelzés”, ami arra figyelmezteti a vezetőt, hogy a hosszú út során ideje beiktatni egy pihenőt. Mindez kiegészíthető egy második csomaggal, ami automatikus távfény-vezérlést, fáradtságra figyelmeztető rendszert és egy kibővített jelzőtábla-felismerést tartalmaz; a harmadik, rendkívül átfogó csomagban pedig adaptív sebességtartó automatika és holttérfigyelő is szerepel. Mindegyik kivitelben megtalálható az eCall rendszer, ami egy súlyos baleset után automatikusan kapcsolatot teremt a segélyhívó szolgálattal. Ami a multimédiát és a konnektivitást illeti, a PROACE CITY utasai egy nyolc colos érintőképernyőn kezelhetik az audiorendszer és okostelefonjaik funkcióit; ebben praktikus segítséget kínál a MirrorLink, az Apple CarPlay (benne a Siri asszisztens) és az Android Auto (benne a Google asszisztens), valamint a Bluetooth és az USB/Aux csatlakozók. A rendszeren keresztül használhatók a navigációs és az online funkciók is, köztük a 3D térképmodellezés, a hangutasítás-felismerés és a kapcsolt közlekedési információk (Tomtom Traffic). A PROACE CITY kínálatában emellett megtalálható még a head-up kijelző is, ami a legfontosabb vezetési információkat (pl. a navigáció iránymutatását, a sebességkorlátozásokat és a biztonsági funkciókat) a vezető látóterébe vetíti, ahonnan kényelmesen és tisztán olvashatók le az adatok. A biztonságos és könnyű manőverezést tolatókamera segíti, amelynek 180 fokos, felülnézeti képén jól áttekinthető a jármű mögötti terület. A holttérfigyelő az audiorendszer képernyőjén felvillanó jellel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű jelenik meg. Az intelligens aktív látómező-kiterjesztés már a vezetéssegítő rendszerek új, magasabb szintjét képviseli. Két, kifejezetten erre szolgáló kamerájával és a tetőburkolathoz rögzített, 5 colos képernyőjével ez a berendezés tiszta, valós idejű képet ad a mögöttes forgalomról és az autó körüli területről – gyakorlatilag úgy, mintha a vezető ‘átlátna’ a karosszéria acéllemezein. Haladás vagy állás közben az autós egy távolabbi nézetet lát, tolatás közben pedig egy rövidebb távú kép jelenik meg a kijelzőn. A képmező átkapcsolható az utasoldali holttérre is. A PROACE CITY teljesítménye a Toyota Traction Select tapadásjavító rendszer segítségével bármikor hozzáigazítható a mindenkori út- és forgalmi viszonyokhoz. A vezető egy forgókapcsolóval választhat a Normál, a Havas, a Homok és a Terep üzemmódok között. Az áruszállítók vezetői folyamatosan ellenőrizhetik járművük terhelését az intelligens rakodásfigyelővel, ami jelzi, ha a rakomány tömege elérte a megengedett teherbírás 90 százalékát, a teljes terhelés elérésekor pedig a műszeregységben is megjelenít egy figyelmeztetést. A PROACE CITY vásárlói emellett még számos fejlett technológia közül választhatnak; jó példa erre az okostelefonok vezeték nélküli töltője, a kategóriában különlegességnek számító elektronikus parkolófék, a személyszállító változathoz rendelhető panoráma tető és a parkolássegítő rendszer.
A Toyota PROACE CITY modellcsalád legfontosabb méretei
PROACE CITY VAN | ||
Külső méretek (mm) | Rövid | Hosszú |
Teljes hosszúság | 4,403 | 4,753 |
Teljes szélesség (tükrök nélkül/kihajtott tükrökkel) | 1,848/2,107 | |
Teljes magasság (min./max.) | 1,796/1,860 | 1,812/1,860 |
Tengelytávolság | 2,785 | 2,975 |
Nyomtáv elöl | 1,548 – 1,563 | 1,553 |
Nyomtáv hátul | 1,568 – 1,577 | 1,549 – 1,568 |
Első túlnyúlás | 892 | |
Hátsó túlnyúlás | 726 | 886 |
A rakodótér méretei (mm) | Rövid | Hosszú |
Raktérpadló hosszúság | 1,817 | 2,167 |
Raktérpadló hosszúság (Smart Cargo rendszerrel) | 3,090 | 3,440 |
A rakodótér legnagyobb magassága | 1,200 – 1,270 | |
A rakodótér legnagyobb szélessége az oldalfalak között (ajtók nélkül/1 ajtóval/2 ajtóval) | 1,733/1,630/1,527 | |
A rakodótér legnagyobb szélessége a kerékdobok között | 1,229 | |
A rakodótér küszöbmagassága (min/max) | 547/625 | 560/617 |
Oldalsó tolóajtó magassága | 1,072 | |
Oldalsó tolóajtó szélessége (rekeszfallal/rekeszfal nélkül) | 641 – 675/675 – 759 | |
A hátsó ajtó magassága | 1,196 | |
A hátsó ajtó szélessége (alsó rész/felső rész) | 1,241/1,087 | |
A rakodótér térfogata | Rövid | Hosszú |
Smart Cargo rendszer nélkül (m3) | 3.3 | 3.9 |
Smart Cargo rendszerrel (m3) | 3.8 | 4.3 |
Euro raklapok száma | 2 | 2 |
Tömegek és vontatás (kg) | Rövid | Hosszú |
Hasznos teherbírás min./max.* | 650/1,000 | 1,000 |
Max. vontató képesség* | 1,500 | 1,500 |
* a motortól függően |
PROACE CITY VERSO | |||
Külső méretek (mm) | Rövid | Hosszú | |
Teljes hosszúság | 4,403 | 4,753 | |
Teljes szélesség (tükrök nélkül/kihajtott tükrökkel) | 1,848/2,107 | ||
Teljes magasság (tetőkeresztlécek nélkül) | 1,800 | 1,812 | |
Tengelytávolság | 2,785 | 2,975 | |
Nyomtáv elöl | 1,553 | ||
Nyomtáv hátul | 1,567 | ||
Első túlnyúlás | 892 | ||
Hátsó túlnyúlás | 726 | 886 | |
A rakodótér méretei (mm) | Rövid | Hosszú | |
Max. hosszúság (utasülés támlája ledöntve) | 2,700 | 3,050 | |
Max. hosszúság az 1. üléssor mögött | 1,880 | 2,230 | |
Max. hosszúság az 2. üléssor mögött | 1,000 | 1,350 | |
Max. hosszúság a 3. üléssor mögött | 236 | 418 – 566 | |
A csomagtér legnagyobb szélessége a kerékdobok között | 1,195 | ||
Max. magasság | 1,126 | ||
Csomagtér befogadó képessége az üléstámlák pereméig/a tetőig (VDA liter) |
Rövid | Hosszú | |
– 5 üléses | 597 – 641/983 | 850 – 912/1,538 | |
– 5 üléses, ledöntött 2. üléssor | 1,414/2,126 | 1,672/2,693 | |
– 7 üléses, ledöntött 3. üléssor | 571 | 806 | |
– 7 üléses | 65 | 209 – 322 |