A magyar vásárlók a Toyotától kapják a legjobb értéket a pénzükért, derül ki egy idén januárban elvégzett online közvélemény-kutatásból.
A svájci székhelyű ICERTIAS idén először végezte el a hazai gazdaság egészére kiterjedő felmérését; ötven különböző kategóriában kérdezve meg a fogyasztók véleményét az általuk vásárolt termékek, illetve igénybe vett szolgáltatások ár/érték arányáról, valamint hogy mennyire voltak elégedettek döntésükkel.
A felmérés végeredménye szerint a családi gépkocsik körében ma a Toyota testesíti meg a legjobb ár/érték arányt a magyar piacon.
A Toyota így olyan, országosan ismert nemzeti vagy nemzetközi márkákkal került egy – illusztris – társaságba, mint a Carte d’Or (jégkrém), a Soproni (sör), a Vénusz (étolaj), a Vodafone (mobilszolgáltató), ERSTE Bank, a Nescafé (instant kávé), a Samsung (háztartási termékek), a Tibi (csokoládé) vagy az Univer (majonéz).
Magyarországon ma a Toyota a legjobb vétel
Lényeges különbség, hogy más felmérésekkel ellentétben az ICERTIAS Best Buy Award nem foglalkozik a márkák értékével, így az eredményt nem befolyásolja az adott terméket vagy szolgáltatást nyújtó cég hazai piaci részesedése vagy egyéb gazdagsági tényező.
A kutatás kizárólag a vevők személyes tapasztalataiba, véleményébe és elégedettségébe, illetve a piaci viszonyokról általuk alkotott képbe nyújt bepillantást, ami a manapság már Magyarországon is egyre jobban érvényesülő, tudatos vásárlói szemlélet tükrében minden eddiginél nagyobb jelentőséggel bír a vásárlási döntés meghozatalában.
A zürichi székhelyű ICERTIAS 2017 felmérése februárban, 1200, tizenöt évesnél idősebb magyar internetes felhasználó részvételével zajlott.